Mindfulness training - tegen stressvolle gedachten - Geen Stress Info
Geen Stress Info.nl - Stress verminderen met mindfulness
Mindfulness 8 oktober 2018
mm
Mariska Geen reacties

Wil je minder stress maar weet je niet hoe je dit moet aanpakken? Dan is dit wellicht de oplossing!

Ja! Ik wil mijn stress verminderen!

Ken je de afdwalende gedachten tijdens dagelijkse bezigheden waardoor je stressvol en gehaast bent? Lees hier hoe je met mindfulness training de dagelijkse stressvolle gedachten loslaat.

We kennen allemaal wel de afdwalende gedachten tijdens de dagelijkse werkzaamheden. De gedachten tijdens het schillen van de aardappelen, dat we morgen nieuwe aardappelen moeten kopen en ook nog direct langs de drogist moeten. Dit worden direct stressvolle gedachten. Ze vragen veel van ons en we leven vooruit. Mindfulness training kan helpen deze stressvolle gedachten los te laten

Waarom mindfulness training

In voorgaande blogs heb je o.a. het volgende kunnen lezen:

  1. Wat is Mindfulness
  2. Voor wie is mindfulness geschikt
  3. Bij welke lichamelijke klachten kan mindfulness helpen

Hierbij heb ik ook steeds een mindfulness oefening gegeven, om je met mindfulness kennis te laten maken. Met deze simpele oefeningen ervaar je vaak al tijdens de oefening een soort “bevrijding”. Je voelt jezelf rustiger worden, je ademhaling wordt kalmer en wanneer je de oefening voor het slapen gaan toepast, merk je dat je sneller dan normaal in slaap valt. Echter is het natuurlijk de bedoeling dit aangename gevoel vast te houden. Daarvoor is mindfulness training. Door het volgen van een training zal je jezelf vrijer en aangenamer voelen in het dagelijks leven. De druk op je schouders moet weg en dat kun je bereiken met een training.

Mindfulness training - stressvrije gedachten - stress - klok

Van leven in de toekomst naar leven in het nu

Dat we ons vaak opgejaagd voelen, komt doordat we leven in de toekomst, of in het verleden. We leven hier niet echt, maar onze gedachten leven hier wel. Dit zorgt vaak voor nare of stressvolle gedachten. Wanneer we in het verleden leven, zijn we vaak bezig met nare dingen uit het verleden. We hebben spijt, willen dat dit in de toekomst anders gaat, maar we weten niet hoe. Dit maakt ons angstig. En iedereen weet dat angst voor stress zorgt. En daar komen direct die stressvolle gedachten weer op, met eventueel bijbehorende lichamelijke klachten. Ook de toekomst levert stressvolle gedachten op. We lopen in de supermarkt boodschappen te doen, of staan in de keuken onze aardappelen te schillen, maar ondertussen zijn we al bezig met wat we hierna nog MOETEN doen. Dit kan variƫren van kleine taken, tot grote taken, maar klein of groot het levert stress en gejaagdheid op. En ook hierbij kunnen weer lichamelijke klachten opspelen, zoals bijvoorbeeld een chronische hyperventilatie. Dit wil niemand. En daarom is mindfulness training voor iedereen een eye- opener. Door de training leer je i.p.v. te leven in de toekomst, te leven in het nu.

Wat leer je bij mindfulness training?

Het klinkt natuurlijk allemaal helemaal mooi. Maar is het wel mogelijk te leven in het nu? Helpt mindfulness hier wel bij? JA, dit heb je wellicht al ervaren tijdens verschillende kleine mindfulness oefeningen op de website. Maar het is de bedoeling dit in het dagelijks leven voort te zetten. Bij mindfulness training leer je o.a.:

  • Hoe je mindfulness toe kunt passen in het dagelijks leven. En dat willen we nu zo graag!;
  • Beter en bewuster ademen, waardoor je minder stress voelt;
  • Een betere focus te krijgen op het nu, wat ook meer creativiteit oplevert;
  • Meer te genieten van DIT moment, kortom het moment waar je nu in zit;
  • Wat je kunt doen tegen de stressvolle gedachten die je energie opslurpen.

Zoals je kunt lezen leer je dus heel veel om de dagelijkse stress los te laten en tegen te gaan.

Mindfulness training - stressvrije gedachten

Online mindfulness training

Iedereen is anders. Waar de ene graag in een groep bezig is, is de andere liever alleen. Wanneer je kiest voor een mindfulness training, moet je ook kiezen voor hetgeen waar jij je goed bij voelt. Ik zag een training in een groep niet zitten. Het steeds op tijd op een locatie zijn, in een vreemde omgeving, met vreemde mensen leverde me bij voorbaat al stress op. En ik wilde juist van mijn stressvolle leven af, of toch in ieder geval er beter mee om leren gaan. Daarom heb ik gekozen voor de online mindfulness cursus van Rolf. In acht weken kreeg ik stapsgewijs hele fijne laagdrempelige oefeningen per e-mail. Al snel merkte ik dat het niet bij oefeningen bleef, maar het werd een echte levensstijl. En dat was nu juist wat ik wilde. Want oefeningen helpen natuurlijk ook in het nu, maar ik wilde het aangename gevoel vast kunnen houden in mijn dagelijkse leven en zo minder stressvol te zijn.
Ik zelf raad deze cursus iedereen aan. Maar nogmaals je moet doen waar jij je goed bij voelt. Heb je interesse in de cursus van Rolf klik dan zeker even hieronder. Ook voor meer informatie, kun je hier terecht. Wat je ook kiest: hopelijk ervaar je binnenkort ook minder stress en minder dagelijkse stressvolle gedachten door het volgen van een mindfulness training.

Wilt u meer weten over 'Mindfulness voor het dagelijkse leven'? Al meer dan 1749 mensen zijn u voor gegaan.

Ja! Ik wil meer informatie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *